Людям із порушенням зору
Побудовано на платформі
Повернутися до списку

Прийоми і методи ефективного спілкування

15.01.2020

      Щоб бути переконливим необхідно уміти правильно застосовувати певні прийоми та методи ефективного спілкування. Наприклад, відповідаючи на запитання необхідно бути конкретними та чесними. HR-менеджери, спеціалісти з підбору персоналу – в першу чергу помічають нечесність з боку претендента. Це відразу відштовхує. Крім того, ваші слова легко перевірити, якщо звернутись на ваше попереднє місце роботи. Тому будьте чесними, відповідаючи на будь-яке питання, професійне чи особистого характеру.
Неконкретні запитання роботодавці ставлять дуже часто. Причому досвідчений співрозмовник робить це абсолютно свідомо – щоб подивитися, як претендент вийде з нестандартної ситуації.

      Пауза – дієва зброя у діловій розмові, у тому числі під час співбесіди. Потрібно вміти тримати паузи. Скажімо, вам було поставлене питання. Ви на нього відповіли – і чекаєте наступне. А інтерв’юер дивиться на вас, ніби чекаючи продовження. Деякі претенденти не витримують стресової ситуації і починають розвивати вже закінчену розповідь. Можна також, скориставшись паузою, взяти ініціативу у свої руки і поставити запитання інтерв’юерові щодо особливостей структури, перспектив розвитку організації, до якої ви маєте намір працевлаштуватися.

      Активне слухання. Поставивши запитання, інтерв’юер застосовує прийоми активного слухання – тобто, демонструє велику зацікавленість оповіданням претендента. Дивиться на співрозмовника уважно і підбадьорливо, киває, каже «Так, так…» чи «Дуже цікаво…», щось записує тощо. Нерідко претендент не може навіть правильно сформулювати головне питання, яке, власне, й було задане. І вибачається за те, що захопився. Як же бути? Намагайтеся дати відповідь навіть на найскладніше питання за одну-дві хвилини. Можна, наприклад, окреслити у відповіді лише ключові моменти – і сказати про свою готовність відповісти докладніше, якщо у цьому є потреба.

      Спонукання до відвертості. Вправний співрозмовник може демонструвати дуже привітне та дружнє до вас ставлення – і таким чином запрошувати до відвертості. Це теж одна з пасток. Стежте за собою, тримайтесь привітно, але намагайтеся не казати зайвого. Навіть якщо інтерв’юер викликає величезну симпатію.

      Нерозуміння. Ви зрозуміли питання – і, як вам здається, добре на нього відповіли. Проте роботодавець каже, що не зрозумів. Ви ще раз відповідаєте – а він знову каже, що не зрозумів. Насправді за допомогою такого прийому вас можуть просто перевіряти на стійкість до стресів. Часто, опинившись в подібній ситуації, дехто з кандидатів може просто розгубитись. А хтось буде роздратований і почне поводитися агресивно. І те, й інше погано. Правильний вихід – не втрачаючи самовладання, спокійно уточнювати, що саме «не зрозумів» інтерв’юер. І, витягнувши з нього уточнення, терпляче пояснювати ще раз.

      Чистої води провокація. Припустимо, ви розповідаєте про свій досвід виконання певних робіт. А співрозмовник, уважно вислухавши, каже раптом: «Тобто ви цим практично не займалися – я правильно зрозумів?». На таку провокацію краще спокійно сказати: «Ні, неправильно. Я займався цим чимало й серйозно». І спокійно випробовувати паузою самого інтерв’юера. Особливо добре, якщо у цей момент ви демонструєте доброзичливість і упевненість в собі.

      За додатковою інформацією звертатись до Вовчанської районної філії Харківського обласного центру зайнятості за адресою: м. Вовчанськ, вул. 1 Травня, 15 (☎ (05741) 4-49-96; та каб. 4, ☎ (05741) 4-23-80).

2024 © Усі права захищено
Слідкуйте за новинами
Побудовано на платформі

Для забезпечення зручності у користуванні цим сайтом деякі сервіси використовують технологічні особливості, а саме - cookie. Таке функціональне рішення дозволить вам не вводити одну і ту ж інформацію кожен раз, коли ви повертаєтесь на цю сторінку, або переходите з однієї сторінки на іншу тощо. Залишаючись, ви даєте згоду на використання cookie.  Докладніше