Людям із порушенням зору
Побудовано на платформі
Повернутися до новин

Повідомлення про оприлюднення Заяви про визначення обсягу СЕО Стратегії розвитку та Плану заходів з реалізації стратегії розвитку на період 2025-2027 роки

Новина
22.04.2025

ЗАЯВА

про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки проєкту Стратегія розвитку Старосалтівської селищної територіальної громади на період 2025- 2027 роки та План заходів з реалізації Стратегії розвитку Старосалтівської селищної територіальної громади на період 2025- 2027 роки

1. Замовник СЕО

Старосалтівська селищна рада Чугуївського району Харківської області.

 Повідомлення про оприлюднення заяви:

Заява про визначення обсягу СЕО Стратегії розвитку Старосалтівської селищної територіальної громади на період 2025-2027 роки та Плану заходів з реалізації стратегії розвитку Старосалтівської селищної територіальної громади на період 2025-2027 роки розміщено з 22 квітня 2025 року на офіційному веб сайті Замовника за посиланням: https://stsaltiv.gov.ua/news/povidomlennya-pro-oprilyudnennya-zayavi-pro-viznachennya-obsyagu-seo-strategii-rozvitku-ta-planu-zahodiv-z-realizatsii-strategii-rozvitku-na-period-2025-2027-roki-2025-04-22

а також на дошках оголошень в публічних місцях:

  • приміщенні Старосалтівського селищного будинку культури - в сщ. Старий Салтів, вул. Перемоги, буд. 21;
  • приміщеннях Хотімлянського старостату -  будівля фельдшерського пункту в                         с. Хотімля вул. Поетична, буд. 7/1 та  сільський будинок культури в с. Зарічне вул. Центральна, буд. 55 ;
  • приміщеннях Шестаківського старостату -  будівля Укрпошти в с. Шестакове вул. Бондарівка б/н та адміністративна будівля селищної ради в с. Молодова вул. Миру, буд 3 ;
  • приміщенні Кирилівського старостату - адміністративна будівля селищної ради в                   с. Кирилівка вул. Центральна, буд 23 ;
  • приміщенні Гонтарівського старостату - адміністративна будівля селищної ради в с. Гонтарівка вул. Дмитрівська , буд 96 . 

 

2. Вид та основні цілі ДДП, його зв’язок з іншими документами державного планування

Стратегія розвитку Старосалтівської селищної територіальної громади на період 2025- 2027 роки та План заходів з реалізації Стратегії розвитку Старосалтівської селищної територіальної громади на період 2025- 2027 роки (далі – Стратегія та План) є документом державного планування місцевого рівня, та розроблена на основі аналізу ресурсів Старосалтівської селищної територіальної громади, та визначає цілі та пріоритети соціально-економічного розвитку на період 2025-2027 роки, а також заходи, спрямовані на забезпечення необхідних умов для планомірного і послідовного наближення рівня життя мешканців громади до європейських стандартів.

Стратегічна екологічна оцінка (далі – СЕО) Стратегії дає можливість зосередитися на всебічному аналізі можливого впливу планованої діяльності на довкілля та здоров’я населення, а також використовувати результати цього аналізу для запобігання або пом’якшення екологічних наслідків в процесі стратегічного планування.

Метою СЕО є забезпечення високого рівня охорони довкілля та сприяння інтеграції екологічних факторів у підготовку Стратегії з метою забезпечення збалансованого (сталого) розвитку території громади.

Стратегію розроблено з урахуванням завдань та положень інших документів державного планування, а саме:

- Цілей сталого розвитку України до 2030 року, затверджених Указом Президента України від 30 вересня 2019 року № 722;

- Державної стратегії регіонального розвитку на 2021-2027 роки, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 5 серпня 2020 року № 695 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 940 від 13.08.2024;

- Стратегії розвитку Харківської області на 2021–2027 роки та Плану заходів на 2021 – 2023 роки з реалізації Стратегії розвитку Харківської області на 2021–2027 роки, схвалених рішенням Харківської обласної ради від 27 лютого 2020 року № 1196-VIІ;

- постанови Кабінету Міністрів України від 11.11.2015 № 932 «Про затвердження Порядку розроблення регіональних стратегій розвитку і планів заходів з їх реалізації, а також проведення моніторингу та оцінки результативності реалізації зазначених регіональних стратегій і планів заходів».

 

Стратегічні цілі та завдання на період 2025- 2027 роки:

1. Високий рівень життя в громаді.

2. Відновлення та розвиток економіки, що забезпечить фінансову спроможність та сталість громади.

3. Відновлення та розвиток інфраструктури громади, яка б відповідала вимогам сучасності та потребам людей з врахуванням елементів безбар’єрності.

4. Високий рівень безпеки людей. Багатство природного середовища раціонально використовується із збереженням його потенціалу для наступних поколінь.

В Стратегії та Плані визначаються основні умови для реалізації видів діяльності або об’єктів, в тому числі щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля.

 3. Те, якою мірою документ державного планування визначає умови для реалізації видів діяльності або об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедур оцінки впливу на довкілля (у тому числі щодо визначення місцезнаходження, розміру, потужності або розміщення ресурсів)

Стратегія та План передбачає розвиток базових галузей економіки та інфраструктури життєзабезпечення та охоплює усі види господарської діяльності, а також реалізацію заходів та проєктів, спрямованих на усунення та пом’якшення дії чинників, шкідливих для навколишнього природного середовища та здоров’я населення, забезпечення екологічної безпеки, відтворення та підтримання у належному стані природних ресурсів громади.

Головними екологічними проблемами, що мають відношення до Стратегії, є: захист атмосферного повітря; необхідність відновлення та модернізація головних споруд та мереж інженерної інфраструктури (зливова каналізація, централізоване водопостачання та водовідведення), збереження природних рослинних ресурсів.

За кожним пріоритетним напрямком Стратегії та Плану розробляється низка заходів і проєктів, які відповідно до Закону України «Про оцінку впливу на довкілля», підлягатимуть оцінці впливу на довкілля.

Серед основних заходів Стратегії та Плану, що мають безпосередній вплив на навколишнє середовище, можна виділити:

-          Створення озеленених територій для організації громадського відпочинку в селищі Старий Салтів та с. Хотімля;

-          Будівництво індустріального парку на території громади;

-          Проведення пошуково-розвідувальних робот  нафти і газу на території громади;

-          Реконструкція мосту через Печеніжське  водосховище  автомобільної дороги загального користування національного значення Т-21-04;

-          Будівництво та ремонт доріг між населеними пунктами та в їх межах;

-          Модернізація мереж водогонів в селищі Старий Салтів, села Молодова та села Хотімля;

-          Реконструкція очисних споруд біологічної очистки КУ -700 в селищі Старий Салтів,  вулиця Польова, 60;

-          Будівництво станції сортування твердих побутових відходів;

-          Збереження та охорона природних територій, з можливістю часткового використання в цілях рекреації і туризму, що передбачає найбільший рівень збереження природного стану наявних біоценозів та інше.

Перелічені вище основні заходи Стратегії та Плану відносяться до видів планованої діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля та підлягають оцінці впливу на довкілля у відповідності до вимог статті 3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля».

 4. Розгляд ймовірних екологічних наслідків

Серед основних ймовірних екологічних наслідків, пов’язаних з реалізацією Стратегії, наступні:

а) для довкілля:

1. Атмосферне повітря – можливе забруднення від стаціонарних джерел (промислових та сільськогосподарських підприємств) та пересувних джерел (автомобільний транспорт). Для покращення стану атмосферного повітря Стратегією та Планом розглядається можливість зменшення викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря за рахунок впровадження заходів по охороні атмосферного повітря, а також озеленення території громади;

2. Ґрунти – можливе забруднення, засмічення та порушення ґрунтів від неочищених господарсько-побутових стічних вод, від поверхневих вод. Основними заходами Стратегії та Плану щодо недопущення та зниження ризику забруднення ґрунтів є покращення інфраструктури водозабезпечення та водовідведення населених пунктів громади;

3. Поводження з відходами – можливе забруднення і засмічення ґрунтів, забруднення ґрунтових вод та інше, в зв’язку з незадовільним рівнем централізованого вивезення та роздільного збирання відходів, з незадовільною організацією планової очистки по збору та своєчасному видаленню відходів. Основним напрямком роботи у сфері поводження з відходами залишається вирішення питання забезпечення повного збирання відходів для подальшої утилізації, обробки (переробки) на спеціалізовані підприємства;

4. Водні ресурси – можливе забруднення водних об’єктів від неочищених господарсько-побутових стічних вод, від поверхневих вод. Основними заходами Стратегії та Плану щодо вирішення проблемних питань з охорони і раціонального використання водних ресурсів є реконструкція, будівництво мереж водопостачання, водовідведення та каналізаційних очисних споруд;

5. Безпека життєдіяльності та Здоров’я населення – можливе навантаження на здоров’я населення від транспортної інфраструктури. Стратегією та Планом передбачається провадження заходів з охорони атмосферного повітря від забруднення та захисту від шуму;

6. Флора, фауна та біорізноманіття – реалізація проєктних рішень щодо створення ландшафтно-рекреаційних зон матиме позитивні наслідки для збереження та збагачення біорізноманіття. Проєктними рішеннями передбачається формування зелених насаджень усіх категорій на території села;

7. Надра – можливе порушення земельного покриву, у зв’язку з реалізацією рішень Стратегії;

8. Клімат – негативні наслідки планованої діяльності на клімат, а також вплив фізичних факторів впливу на найближчу житлову зону відсутні. Зміни клімату, що безпосередньо пов’язані з відсутністю активних масштабних впливів планованої діяльності (значних виділень теплоти, вологи) не відбудуться.

9. Ландшафт – негативні ендогенні та екзогенні процеси, явища природного та техногенного походження (тектонічні, сейсмічні, зсувні, селеві, зміни напруженого стану і властивостей порід, деформації земної поверхні) не передбачаються.

10. Матеріальні активи – передбачається впорядкування житлового фонду, збільшення комунальної території за рахунок виділення земель під буріння артезіанських свердловин, організацію зон зелених насаджень тощо. Вплив оцінюється як позитивний;

11. Об’єкти культурної спадщини – пам’ятки архітектури, містобудування, науки і техніки, садово-паркового мистецтва, ландшафтні наявні. Негативний вплив не очікується.

б) для територій з природоохоронним статусом – реалізація рішень Стратегії та Плану запланована за межами територій та об’єктів природно-заповідного фонду Екологічної та Смарагдової мереж, їх охоронних зон, земель природно-заповідного фонду України;

в) транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення –відсутні.

 5. Виправданні альтернативи, які необхідно розглянути, у тому числі якщо документ державного планування не буде затверджено

В процесі здійснення СЕО Стратегії та Плану будуть розглянуті наступні альтернативи:

Альтернатива 1: «Нульовий сценарій» – тобто опис, прогнозування та оцінка ситуації у випадку незатвердження зазначеного документа державного планування. Оцінка вказаних альтернативних варіантів відображатиметься звіті про СЕО.

Альтернатива 2: «Базовий сценарій» – є відмова від деяких завдань Стратегії розвитку та Плану заходів. Дана альтернатива є недоцільною, тому що всі завдання та заходи Стратегії спрямовані на економічний та соціальний розвиток громади, у тому числі на покращення навколишнього природного середовища, умов життєдіяльності населення та стану його здоров’я.

Альтернатива 3: «Оптимістичний сценарій» – цей сценарій передбачає впровадження рішень запропонованих Стратегією та Планом.

6. Дослідження, які необхідно провести, методи і критерії, що використовуватимуться під час стратегічної екологічної оцінки

Для розробки стратегічної екологічної оцінки передбачається:

  • проведення аналізу існуючих матеріалів щодо стану довкілля;
  • проведення аналізу існуючих даних, моніторингу стану довкілля для даної місцевості за минулі роки;
  • статистичний аналіз стану навколишнього середовища за минулі роки.

7. Заходи, які передбачається розглянути для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування

Під час здійснення стратегічної екологічної оцінки передбачається розгляд заходів із запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків для довкілля, що передбачені діючим законодавством та нормативно-правовими актами.

Стратегією та Планом передбачені заходи, для здійснення моніторингу наслідків виконання документа державного планування для довкілля, у тому числі для здоров’я населення.

Для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування передбачаються наступні заходи:

-          будівництво, реконструкція та капітальний ремонт мереж водопостачання, водовідведення та каналізаційних очисних споруд;

-          впровадження екологічно безпечного механізму поводження з побутовими та промисловими відходами;

-          розширення мережі природно-заповідного фонду та інше.

8. Пропозиції щодо структури та змісту звіту про стратегічну екологічну оцінку

Стратегічна екологічна оцінка буде виконана відповідно до Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку», постанови Кабінету Міністрів України від 11.11.2015 № 932 «Про затвердження Порядку розроблення регіональних стратегій розвитку і планів заходів з їх реалізації, а також проведення моніторингу та оцінки результативності реалізації зазначених регіональних стратегій і планів заходів», у звіті про стратегічну екологічну оцінку документу державного планування Стратегії розвитку Старосалтівської селищної територіальної громади на період 2025-2027 роки та Плану заходів з реалізації Стратегії розвитку Старосалтівської селищної територіальної громади на період 2025- 2027 роки, в обсягах, визначених вимогами статті 11 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку».

 9. Орган, до якого подаються зауваження і пропозиції, та строки подання

Зауваження і пропозиції до заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки документу державного планування – Стратегії розвитку Старосалтівської селищної територіальної громади на період 2025-2027 роки та Плану заходів з реалізації Стратегії розвитку Старосалтівської селищної територіальної громади на період 2025 - 2027 роки, подаються в електронному та письмовому вигляді до Старосалтівської селищної військової адміністрації Чугуївського району Харківської області, за адресою: 62560, Харківська обл., Чугуївський р-н, селище Старий Салтів, вул. Перемоги, 21. Електронна адреса: cva.saltiv@ukr.net, з темою листа «До заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки».

Строк подання зауважень та пропозицій 10 діб з наступного дня після оприлюднення заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки на офіційному веб-сайті Старосалтівської селищної військової адміністрації (відповідно до пунктів 4, 5 статті 10 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку»).

Пропозиції та зауваження, подані після встановленого терміну, не розглядаються.

 

2025 © Усі права захищено
Слідкуйте за новинами
Побудовано на платформі

Для забезпечення зручності у користуванні цим сайтом деякі сервіси використовують технологічні особливості, а саме - cookie. Таке функціональне рішення дозволить вам не вводити одну і ту ж інформацію кожен раз, коли ви повертаєтесь на цю сторінку, або переходите з однієї сторінки на іншу тощо. Залишаючись, ви даєте згоду на використання cookie.  Докладніше